.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعيت شكار پرندگان بومي و محلي در گيلان

مديركل دامپزشكي گيلان گفت: شكار و زنده فروشي هرگونه پرندگان بومي و محلي تا اطلاع ثانوي ممنوع است و رها بودن پرندگان بومي روستايي از مشكلات اصلي و تهديد جدي براي بيماري آنفلوانزاي پرندگان است.

كوروش فضايي با اشاره به مسئله بحث بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان اظهار داشت: با توجه به اين‌كه فصل تشديد مهاجرت پرندگان از مناطق آلوده به كشورمان است و متاسفانه پرندگان بومي و محلي به صورت باز پرورش داده مي‌شوند، لذا احتمال اين‌كه اين پرندگان به طور مستقيم و غيرمستقيم با پرندگان آلوده تماس برقرار كنند بسيار زياد است.

وي تاكيد كرد: براي اين‌كه از خطر بيماري آنفلوانزا پيشگيري كنيم به مردم توصيه مي‌شود حتماً از تماس با پرندگان زنده به هرشكلي اجتناب كنند و پرندگان بومي و روستايي خود را در محيط‌هاي محصور نگهداري كنند.
وي با بيان اين‌كه هرگونه زنده فروشي در بازار ممنوع است، افزود: سنت زنده فروشي در گذشته خوب بود و مشكلي ايجاد نمي‌كرد اما اكنون به دليل احتمال بروز بيماري آنفلونزاي پرندگان از ديگر به كشورها، بايد از زنده فروشي جلوگيري شود.
فضايي در مورد وضعيت فعلي استان در رابطه با اين بيماري تصريح كرد: تا اين لحظه توانسته‌ايم كشور را از آلودگي به بيماري آنفلوانزا پاك نگه‌ داريم و از آنجا كه مقاومت ويروس آنفلوانزا در فصل گرما كم است تا اين لحظه مشكل عمده و خاصي را نداشتيم ضمن اين‌كه مراقبت‌ها همچنان ادامه دارد و هر لحظه اين مراقبت‌ها تشديد مي‌شود.

مديركل دامپزشكي گيلان رها بودن پرندگان روستايي، زنده فروشي و شكارهاي غير مجاز را از عمده‌ترين مشكلات اين امر برشمرد و از مردم گيلان خواست تا نسبت به اين مسئله حساس و دقيق‌تر باشند.

وي افزود: دستگاه دولتي نمي‌تواند در تمامي نقاط استان حضور داشته باشد و با همه موارد خطر ساز برخورد كند، لذا مردم بايد با آگاهي بيشتر خودشان در اين زمينه همكاري‌هاي لازم را داشته باشند.

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.245 seconds.